Kaapren varen - Reisverslag uit Saint Andrews, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu Kaapren varen - Reisverslag uit Saint Andrews, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu

Kaapren varen

Door: HH

Blijf op de hoogte en volg Hielke

08 Augustus 2007 | Canada, Saint Andrews

Kaapren varen

Vandaag eerst een rustig daggie, lekker weer ,en in de strandstoel liggen luieren
We hebben om 5 uur een plaatsje op een Catamaran besproken om de walvissen in de bay of passamaquoddy te bekijken ( alleen alom deze naam uit te spreken kost me meer energie, dan 20 borden af te wassen ,ook geen hobby van mij)
Prachtige tocht, de catamaran ging met een vaartje van 20 nauticals miles door de passamaquoddy bay naar de bay of fundy naar white horse eiland
( waarschijnlijk vernoemd naar de beroemde bar-dancing in de buurt van Steenwijk ,waar ik in de 70 er jaren veelvuldig te vinden was)
Daar op open zee, hebben we ze gezien ,de walvissen .wat een joekels!!!!
Prachtige beesten , maar de zakenman in mij zegt, dat John West ( van die blikkies zalm weet je wel) .hier een grote kans laat liggen , Hij zou hier duizenden van die blikkies kunnen vullen, en even rijk als Freddie kunnen worden, maar ja weer een kronkel van mij ,en krijg waarschijnlijk elke dierenvriend over mij heen.
ik heb trouwens nog een trauma van walvissen overgehouden, levertraan verplicht voor het slapen gaan vroeger. je at het de volgende dag nog. Nu zijn er betere tijden, een biertje voor het slapen gaan.
Mijn kennis van het dierenrijk is waarschijnlijk ook niet groot.
Op de terugweg zagen we een grote vogel in een boom op een onbewoond eiland.
Toen men mij vroeg , of ik wist wat voor vogel het was, en ik antwoordde dat het waarschijnlijk een grote kraai was, kreeg ik de hele boot over mij heen.
Het bleek een Bald-Eagle te zijn , en erg beroemd in Canada. Een beschermde vogel. dus
Nou ja, die dag dat op mijn school uitleg werd gegeven over Canadese vogels , had ik een snipperdag , dus neem mij niet kwalijk.
Morgen waarschijnlijk Calais, ligt ook in Frankrijk , maar ook 1 in de staat Maine USA, een uur hier vandaan , shoppen voor de dames. Ben benieuwd of ik ook een visum krijg, met mijn Friese roots.
Ben benieuwd waarmee ze thuiskomen !!!!

Word vervolgd.

  • 08 Augustus 2007 - 07:29

    Jan & Tamara:

    WAUW! echt supergaaf die walvissen!!!
    Echt leuk dat jullie overal filmpjes van maken want dit soort ervaringen maak je niet elke dag mee!
    Ook die eagle was echt supergaaf om te zien!
    Have fun, wij gaan nu naar ons afspraakje bij de tandarts....

  • 08 Augustus 2007 - 12:28

    Chrisje:

    ok bij thuiskomst kunnen wij dus walvis proeven??? :P

  • 09 Augustus 2007 - 17:51

    Hans& Christa:

    howdie,....tja ik zou mij maar niet meer scheren als ik jou was al die mannen die naar de kaapren varen moeten mannen met baarden zijn.video gezien ,je zult best onder de indruk zijn als er zo`n compleet beest langs zwemt zat jonas er ook nog in,ik geniet van jullie mooie foto`s en filmpjes veel plezier de nog resterende tijd....hans en christa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Saint Andrews

Mijn eerste reis

Trip to Canada, Nova Scotia and New Brunswick.

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2007

Na veel gezeur ,gaat het toch nog maar deur

19 Augustus 2007

Ijsland

18 Augustus 2007

Annapolis Valley

17 Augustus 2007

Shubenacadie

16 Augustus 2007

Sjoppen
Hielke

Trip to Canada, Nova Scotia and New Brunswick.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 16434

Voorgaande reizen:

28 Juli 2007 - 19 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: