Shubenacadie - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu Shubenacadie - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu

Shubenacadie

Door: HH

Blijf op de hoogte en volg Hielke

17 Augustus 2007 | Canada, Ottawa

Vanmidag naar het Shubenacadie Wildlife park in Shubenacadie geweest.
eeen soort van Eese of koepelbos maar dan met alle dieren erin die in Nova Scotia leven.
Zoals de deer en de moos ,alleen het was warm daar, dus ze hadden geen zin ,om recht op te gaan staan ,zodat je ze in vol ornaat kon bekijken.,
Verder wolven ,de bolt eagle , bevers ,otters , en de zwarte beer ,de bruine beer heb ik niet gezien ,evenals de master-beer.
Op de terugweg over de oude weg richting Halifax ,en we kwamen in een streek waar veel boerderijen waren ,allen gesticht door nederlanders.
Vanavond ge geocache met Jeff ,de zoon van Cliff.
Je krijgt een gps ontvanger en een bepaalde positie opgegeven ,en de kunst aan jouw om de schat te vinden ,
Na 5 minuten ter plaatse vonden wij hem ,en dan kun je een logboek invullen ,en je vondst op het internet afmelden.
het blijk dat er meer dan 4000 schatten in Nederland te vinden zijn.
Daarna met een rotvaart naar Bedford ,waar een motor treffen was, bij een of andere eet tent.Er waren er meer dan 100, allerlei Harley, s en Japans spul en enige merken waar ik nog nooit van heb gehoord,maar we hebben het wegrijden niet afgewacht.
Want er bleek in Dartmouth aan de haven een treffen te zijn ,van antieke auto,s , en daar zijn we snel naar toe gereden.
Echt schitterend, wat je hier allemaal ziet.
6 en 8 cilinder in lijn of in V.Nog van die echte benzine slurpers.
Allemaal Amerikaanse merken ,zoals Chrevrolet, ford , mercury, Dodge Chrysler. International en meer van dat spul.
Veel filmopnames van gemaakt.
Dus al met al weer een schitterende dag
Morgen vroeg op ,en dan richting Hall,s Habour Nova Scotia .om naar het grootste getijden verschil ter wereld te kijken.

Word vervolgd

• 17 Augustus 2007 - 07:17

Henk A:

Hielke en familie,

Weer een prachtig bestede dag lees ik hierboven.
    Nog één dagje toerist te gaan en dan weer koffers pakken.
    Een goede terugreis alvast en tot over anderhalve week, dan kunnen wij alle sterke verhalen horen wat je ons niet niet geschreven hebt.

Henk A.

• 17 Augustus 2007 - 09:08

Margreet:

Hey Hielke,

Zo te lezen, verveel je je geen moment!! En maak je heel veel kilometers.
    Geniet nog van jullie laatste dag(en)!
    Alvast een goede terugreis!!
    (hopelijk zonder teveel gedoe bij de douane's)

Tot in Meppel!
    Margreet

• 17 Augustus 2007 - 16:04

Jan&Tamara:

Nou als jullie zo terug kijken hebben jullie heel wat kilometers/miles afgelegd!
    Vanavond al de koffertjes in pakken om zaterdag weer met de vliegtuig naar het koude kikkerlandje te vliegen;)

• 17 Augustus 2007 - 18:10

Hans,Basse.:

howdie, als je weer terug bent hier dan eerst die 4000 schatten maar even opzoeken,en Femmie hoe is het daarmee wil jij ook es een stukje schrijven van wat jullie meemaken, zeg we zien mekaar gauw.groeten hans................

• 18 Augustus 2007 - 02:09

Koos, Wasaga Beach:

Hi the family Hiemstra, Nu weet hoe groot het hier is. Zaterdag een heeeeel kort nachtje om zondag weer thuis te zijn. ik hoop dat jullie je goed hebben vermaakt. Je moet dan maar eens in de winter hier langs komen. Kan je helpen sneeuw scheppen elke dag. Ik zie jullie in september als ik naar Holland kom. moeten we gauw maar afspreken wanneer.
    bye for now. Koos & Ilonka

• 18 Augustus 2007 - 11:55

Chrisje:

Denk laat t ff weten:

Gisteren is op 65 jarige leeftijd Jos Brink overleden aan darmkanker. Hij had een ziekbed van 3 weken. En ik weet niet wanneer maar van de week is Doortje Witvoet overleden aan een hartstilstand. Helaas helaas.

Groeten!