Sorry hoor mag ik ook een keer - Reisverslag uit Saint Andrews, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu Sorry hoor mag ik ook een keer - Reisverslag uit Saint Andrews, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu

Sorry hoor mag ik ook een keer

Door: HH

Blijf op de hoogte en volg Hielke

07 Augustus 2007 | Canada, Saint Andrews

Maandag 6 Augustus

Sorry hoor mag ik ook een keer!!!!

Geen zin om na een biertje en een wijntje zelfde dag nog een verhaaltje te schrijven.
Vannacht, zijn Johan en Aly op stap geweest in Fredericton wat dacht je wat?
Hij krijgt het toch voor elkaar om als 17 jarige hier of daar bier op te duikelen.een halve liter Irish red.
En hij heeft geen idee hoe laat hij thuis was, ik ook niet want ik lag lekker in de meur.
Sue is naar het ziekenhuis geweest voor de foto, en het zag er goed uit.
Vandaag New Brunswick day, we hebben een expositie bezocht van het Canadese leger, waar een helicopter was en een tank en ik mocht een 120 mm howitzer bedienen.
We zijn geshowed aan familie leden van Sue o.a. haar schoonma, krasse tante van 89. Grote fout begaan, we bestelden een ijsje( Mocha double double) wat meer op een kant en klare maaltijd van een houthakker leek. Duz de helft in de vuilnisbak. Daarna richting St Andrews.
Trouwens ze rijden hier elke dag grote afstand, een tripje St Andrews
Fredericton is even normaal , als dat wij van Oldejuije naar Meppel rijden.
En je ziet alleen maar bomen, bos, bomen, bos, dus ik weet nu waar de hubo en de karwei zijn plankjes vandaan haalt.
Maar Sue had waarschijnlijk wat anders in het hoofd, en plotseling stonden we in McAdams. Bij de plaatselijke ijzerwarenwinkel waar ze nogal geheimzinnig aan het snoezen was. En plotseling zaten we bij een oud leerling van James William Bell in huis die hele verhalen over zijn vroegere leraar had.( james Bell was onderandere leraar daar.) Vertellen doet vertellen en een half uur later zaten we bij een andere veteraan in huis die James Bell ook goed heeft gekend. ( John Page) Ik heb hem foto’s laten zien, en hij herkende hem na 65 jaar meteen. Duz met andere woorden, ik heb mensen ontmoet die James Bell gekend hebben.(zie mijn webpagina)

http://members.home.nl/pa3ftj/

Daarna weer op weg naar St.Andrews. En plotseling stonden we voor de Amerikaanse grens. Sue was aan het smoezen geweest met de Canadeze douane met de vraag of we zonder visum Amerika in mochten. De Canadese douane wist het niet, duz moesten we naar de Amerikaanse kant vragen. Hebben we gedaan. Geen probleem met een geldig paspoort en een imigration form kunnen we gerust de Amerikaanse grens over.cost only 6 $. Maar we moesten daar weer keren om weer terug te gaan dus zijn we toch nog een minuut of 2 in Amerika geweest. Met een uur tijdverschil.( het was daar een uur later.dus 6 uur verschil) Daarna richting St.Andrews waar we een dikke omelet gegeten hebben. Ik voor het eerst aan de rode wijn( iemand heeft mij ooit verteld dat het leven niet alleen uit bier bestond haha)
Plotseling a phonecall via skype van mijn old army friend Koos uit Wasaga Beach Ontario CA, dus daar ook nog even mee bijgekletst.
en nu 23.25 en moe en naar bed. To be continued

  • 07 Augustus 2007 - 18:23

    Family:

    Ok very interstng dus! Wel weer minder voor de dames denk ik maar toe maar, gaan die maar een middagje winkelen met zn allen ;)

    Hier weer minder weer hoor, zal Nederland niet zijn, regen natuurlijk! Maar niet zoveel dus we gaan Engeland nog niet achterna.

    www.haarnaamislaura.beebiesite.nl (voor evt andere ge interesseerden, dit is de site over onze dochter Laura) hij is weer ge update dus neem maar ff n kijkje staan ook nieuwe foto's in mss vind Sue dit ook wel leuk, of Aly.

    Nou we lezen binnenkort wel weer! Groetjes Rolf, Christel en Laura


  • 07 Augustus 2007 - 18:45

    Henk A:

    Hallo Hielke en de rest van de familie,

    Blij te lezen dat alles zo goed gaat en jullie van de één naar de andere verrassing gaan met jullie canadese vrienden. Johan doet ook goed zijn best dus wie weet wordt dit wel een jaarlijks uitje in de toekomst. Hielke als je wilt moet je mij maar zo'n mooshead meenemen om te proeven waar jullie mee opgezadeld zijn. Het gaat bij Astellas gewoon door, geen rare dingen zoals de laatste 2 jaren het geval was. Er is op de 1e verdieping helemaal geen volk aanwezig omdat de verbouwing van de spoel- en stortruimte in volle gang bezig zijn. Albert kroes is vandaag geweest voor onderhoud is ook allemaal weer gelukt. Dus zoals je leest gaat hier ook alles goed. Veel plezier verder en.....

    Tot emails maar weer.

    Henk Appelmelk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Saint Andrews

Mijn eerste reis

Trip to Canada, Nova Scotia and New Brunswick.

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2007

Na veel gezeur ,gaat het toch nog maar deur

19 Augustus 2007

Ijsland

18 Augustus 2007

Annapolis Valley

17 Augustus 2007

Shubenacadie

16 Augustus 2007

Sjoppen
Hielke

Trip to Canada, Nova Scotia and New Brunswick.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 16440

Voorgaande reizen:

28 Juli 2007 - 19 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: