captain Johan - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu captain Johan - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu

captain Johan

Door: HH

Blijf op de hoogte en volg Hielke

13 Augustus 2007 | Canada, Ottawa

Ben ik weer

het is inmiddels 22.10 zondag avond en jullie liggen alweer met jullie luie r..t in bed , en ik wil nog vlug effe wat kwijt.

Dinsdagavond om 20.00 uur nederlandse tijd brengt Cliff ons naar een webcam in de haven van Halifax waar we even naar onze dochter, schoonzoon en kleinkind zullen zwaaien
http://www.halifaxwebcam.ca/live/index.php?CURRENT_CAnd
natuurlijk kan iedereen op dat moment kijken.

http://www.halifaxwebcam.ca/live/index.php?CURRENT_CAM=cam5&SET_CAM=cam5

vergeet niet om de tijd op 5 sec in te stellen, anders duurd het zo lang voordat iemand een hand opsteekt haha
We gaan tussen de kiosk en loopbrug staan.


morgen vertel ik de belevenissen van vandaag, en dat zijn er weer veel , en veel kilometers gemaakt, zowel op de weg als op het water

Zo ben ik even weer.
nog even over zaterdagavond
moose en deer geproefd, lappen zo groot als dakpannen,maar sorry ik zal wel een zinneged zijn ,maar ik lus het echt niet.
geef mijn portie maar aan fikkie, heb ik gedaan , de hond van Cliff luste het maar al te graag.
Zondagmiddag:
Ritje van 150 km naar Bridgewater, waar een vriend van Cliff , Jud ons had uitgenodigd voor een tochtje met zijn boot op de La Have river.
een slootje een beetje breder als de Linde, de Rijn en de Waal bijelkaar denk ik.
Binnen 5 minuten had onze kapitein in spe, Johan het roer al over genomen , en hij heeft ons tot open zee gevaren .
een tochtje van ongeveer 55 km .met een snelheid van ongeveer 8 natical miles .
schitterend weer ,erg warm op de boot ,maar op open zee hebben we echt de jas aan moeten doen.
Daarna de zelfde weg terug naar Bridge water, waar we met z,n allen hebben gechineest.
Ongeveer het zelfde als in nederland ,maar dan anders ,je snapt het wel .een Canadese chinees heeft een andere smaak dan een Hollandse chinees.
daarna nog een kop koffie bij Tim Hortens , een soort van Mc Donald ,maar dan voor koffie.
Echt goed te pruimen ,en je krijgt dan heimwee naar nederland.
Volgens de Canadesen drinken wij teer.
Op de terug weg weer over peggy,s cove ,maar we precies op tijd waren ,om de zon te zien ondergaan.
heel veel verliefde stelletjes gezien ,die naar het schouwspel keken. ( waarom eingelijk , de zon komt toch wel weer op de volgende morgen haha)
Hele mooie film en foto opnamen gemaakt , alleen jammer dat we van hier de foto,s niet op de site kunnne krijgen (Apple en Windows mogen elkaar niet )
Dus weer vreselijk laat thuis gisteravond, en na 1 biertje weer onder de wol.
Al met al een hele mooie dag.
En vanmiddag geloof ik naar het strand bij Halifax ,en alweer een BBQ.bij de zoon van Cliff
We zien het wel

word vervolgd

  • 14 Augustus 2007 - 01:09

    Koos. Wasaga Beach:

    hi, ik merk je hebt de TIMMY ,voor de koffie ook gevonden. als Nederlander hier, is daar toch de beste koffie de drinken. Je moet daar ook eens de Ice Cap. eens proberen. Ik ga ook niet aan de moose en deer. lijkt mij ook niks. Vreemde gewoontes hebben ze hier :). zo te merken, hebben ze je toch een druk programe gepland. kom je toch nog moe thuis na 3 weken. Hoor je nog. bye for now. Koos.
    Nog steeds heet hier. elke dag rond de 28gr en gisteren een paar druppels regen.

  • 14 Augustus 2007 - 11:10

    Henk A:

    Hallo Hielke en familie

    Als ik zo alle belevenissen, veranderingen van levensstijl, eetgewoontes, etc. zo lees van jullie. Lijkt het mij moeilijk voor jullie om straks weer terug te stappen in het oerhollandse leventje. Je mag haast wel 3 weken extra vakantie nemen om dit weer aan te kunnen. De lokale slager in Oldemarkt mag inmiddels het vlees voor de dagelijkse barbecue wel vast gaan bestellen.
    Je kunt zeggen wat je wilt maar in 3 weken heel Canada bijna zien is toch wel uniek en een geweldige ervaring lijkt mij zo.
    In Nederland zou je arm worden van de benzinekosten die hiermee gemoeid zouden zijn.
    Nou luitjes, geniet ze nog deze week en tot emails maar weer.

    Henk Appelmelk

  • 14 Augustus 2007 - 16:30

    Riky:

    Hoi lui, great time volgens mij. Wanneer komen jullie terug? Gaan we bij jullie bbqun. Jullie weten nu hoe het moet. Johan heeft vast ook de tijd van zijn leven. Als ik de plaatjes zo zie. He, Fem, wil je wel weer naar huis? Drie weken zijn zo maar voorbij he? Geniet nog met volle teugen de laatste paar dagen alhoewel jullie dat de vorige weken zeker gedaan zullen hebben. Tot schrijfs, zien of horens. Groetjes Riky

  • 14 Augustus 2007 - 19:53

    Gerrit,coby,jonathan:

    hallo, canada-gangers,
    wij zijn druk met al jullie reis-verslagen aan het lezen.heel interresant.
    wens jullie nog hele prettige tijd daar
    en een goede vlucht terug.
    p.s. onze vak. was ook erg leuk in het
    zwarte woud.
    groet uit oldemarkt.


  • 14 Augustus 2007 - 20:22

    Willy En Alie:

    hoi familie hiemstra in canada
    zo te horen en te zien vermaken jullie je best in canada, heeeel druk programma, maar wel heeeel erg boeiend en vermoeiend lijkt me zo. gelukkig hadden ze ook freddie waar je bij uit kunt rusten. ik sluit me bij riky aan voor de bbq, want dat hebben jullie nu wel geleerd, nu maar hopen dat het nog mooi weer is als jullie tergukomen.
    ik wens jullie nog fijne dagen toe en een goeie terugreis. tot wederhoren,
    groet'n uut de kuunder

  • 14 Augustus 2007 - 21:07

    Ouwehand:

    Hoi
    Hebben jullie volgens mij op die cam gezien , ma had volgens mij dr zwarte leren jas aan en een wit tshirt en zat Johan op de grond.. het was wel wat klein, maar Rolf heeft proberen een stukje op te nemen!
    Viel spass nog de laatste dagen!

  • 15 Augustus 2007 - 01:00

    Hh:

    Wat een belediging Christel.

    Inderdaad Johan zat op de grond ,June in een rood pakje. je moeder had haar blauwe spijkerjas aan ,en ik was het die een wit t-shirt aanhad, met een zwart vest en met koeieletters Hardcore er op , lijk ik op een vrouw !!!!!!!!!!!
    je maakt wel vrienden zo!!!!!en zal dit onthouden !!!!

  • 15 Augustus 2007 - 10:28

    Ouwehand:

    Hahah jah naja het was zo klein allemaal konden het niet goed onderscheiden dat blijkt maar weer.

    Daar gaat mijn erfenis... :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Trip to Canada, Nova Scotia and New Brunswick.

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2007

Na veel gezeur ,gaat het toch nog maar deur

19 Augustus 2007

Ijsland

18 Augustus 2007

Annapolis Valley

17 Augustus 2007

Shubenacadie

16 Augustus 2007

Sjoppen
Hielke

Trip to Canada, Nova Scotia and New Brunswick.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 16429

Voorgaande reizen:

28 Juli 2007 - 19 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: