Luieren vandaag - Reisverslag uit Saint Andrews, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu Luieren vandaag - Reisverslag uit Saint Andrews, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu

Luieren vandaag

Door: HH

Blijf op de hoogte en volg Hielke

03 Augustus 2007 | Canada, Saint Andrews

Luieren.

Gister nadat Sue richting ziekenhuis in Fredericton was vertrokken , de hele dag wat rond gelummeld,
s,avonds telefoon van de dochter van Sue ,dat blijkbaar alles mee is gevallen , en dat Sue waarschijnlijk na een laatste check vanmorgen , tegen de middag weer in St Andrews kan zijn.
Eveneens met Johan het gras bij de cottage en haar B&B gemaaid ,zoals jullie weten is dit mijn grootste hobby ,dus ik ben een gelukkig mens.
Tevens 1 van haar grasmaaiers naar de mallemoer geholpen , vastloper, zat geen olie meer in het carter. Ik heb dus weer een spoor van vernielingen achter gelaten

Afgelopen nacht een hele tijd buiten op het terras gezeten met een echte moosehead in de hand, en naar de sterrenhemel gekeken. Wat opviel was dat er veel vliegtuigen overkomen hier, en die allemaal richting oosten (europa ) gaan .Wel 10 transatlantische vluchten in een kwartier .Zou het beloofde land echt in het oosten liggen ?

Vanmorgen dikke mist hier, maar dat zal bij sommigen van jullie ook we zo zijn ,na de eerste avond van het Dicky Woodstock festival.
Wie vertelt even wat over de eerste avond daar ? we zijn erg benieuwd.

Sue belde om een uur of drie dat het toch morgen werd voordat ze naar St Andrews terug keert.
Voelde zich al een stuk beter, maar het was nog niet verstandig om zo,n eind te autorijden.
Dus straks maar even het dorp in ,om te kijken wat daar te koop is.

Nog effen met een fiets aan het knoeien geweest. Stond daar met een vast geroeste ketting.
Kon geen olie vinden om de ketting los te maken , dus doet olijfolie wonderen , en na een half uur martelen was de ketting los, Dus vol spanning geprobeerd een proefrit te maken , en wat dacht je……lege voorband en geen fietspomp te bekennen.
Ach een mens kan niet alles hebben haha

Daarna nog even een filmpje in elkaar geknutseld , om enig idee te geven hoe de huisvesting is.

En nu het dorp in voor zo,n dikke hamburger.

In het dorp hebben we gezocht naar de plaatselijke C1000 maar die was er niet.Dus kwamen we terecht bij de plaatselijke liquor store.
Enkele familie leden hadden heimwee naar Freddie. nou ze hebben dus 2 treetjes gekocht, en je wil niet weten hoe duur, Nu weet ik hoe Heineken miljonair is geworden.elke slok doet mij zeer, alsof ik benzine van 1.46 euro de halve liter drink.want zo duur was het ongeveer

Sue belde vanavond weer. en vertelde dat het noodweer in Fredericton was, zo,n 120 km van hier, en of we de kano,s van de kade wilden weghalen en verder landinwaarts wilden brengen ,i.v.m eventuele hoge golfslag.
Hebben we gedaan ,ben er gereed voor, alleen .....mijn zuidwester vergeten.

Nu 00.00 uur hier zaterdag morgen,sommigen van jullie komen net terug van Dicky Woodstock ( rose avond ????)en het begint hier behoorlijk te lichten en donderen.en hard te regenen
De stroom is al 2 keer uitgevallen ,
( zou de Nuon hier ook het beheer hebben , want dit komt me behoorlijk bekend voor haha)
We blijven nog een poosje op , het weather kanaal hier op tv geeft waarschuwing na waarschuwing. (thunderstorms and very high wind speed ) Ik hou op te schrijven. Hebben we het overleefd , dan is er morgen weer een berichtje, en anders......
verdeel mijn gereedschap onder de collega,s

• 03 Augustus 2007 - 21:03

Johan:

Als ik zo de video bekijk zou ik toch liever even een hengeltje uitgooien ipv het gras te gaan maaien. Maarja ieder heeft zo z'n hobbies.

Je verslaggeving is erg vermakelijk, schrijf je dit onder invloed van enige Moosehead of heb je dit talent van nature?

Groet'n

Johan

• 04 Augustus 2007 - 03:05

HH:

Johan
    Ik doe dit geheel zonder ...onder invloed te zijn.....dus wat zou het worden als ik wel een paar mooseheadjes op had......

• 04 Augustus 2007 - 17:30

Janny En Willem:

We zijn vandaag met de auto naar Aviodrome in Lelystad geweest, dat was heel interessant. De omgeving ziet er bij jullie mooi uit! Is de jetlag al weggedronken na een week??!! :)
    Woodstock is heel druk, vooral de roze vrijdag was een groot succes dat zeiden Jan, Anita en Margriet. Morgen wordt het hier 28 graden, dus volop zomer tot dinsdag en dan weer buien. De auto is nog zonder deukjes en hij rijdt heerlijk zegt Willem. Wanneer is de bedoeling dat jullie naar de plaats Woodstock rijden? We volgen jullie verhalen. Veel plezier en wij gaan nu senseo buiten drinken.
    Groetjes Willem, Janny en de rest van de family!!

• 04 Augustus 2007 - 19:28

Sjaak En Anneke:

vinden het leuk om te kijken goede foto,s en leuke filmpje,s krijgen zo toch een indruk.
    geniet nog maar en kijk of je ergens een fietspomp kunt vinden. volgen het nog verder.
    vr gr uit heerde.

• 06 Augustus 2007 - 06:44

Jan & Tamara:

Fantastische locatie waar jullie zitten!
    Vindt Johan het ook nog wel een beetje leuk??
    Als ik het zo mag bekijken en lezen geniet iedereen toch wel goed van de vakantie;)
    Leuk,...het gras maaien...
    Wat betreft die storm lijkt het me niet zo fijn om dat mee te maken maar volgens jullie volgende bericht (gisteren konden namelijk niet op deze reageren omdat we aan het genieten waren van het mooie weer hier in NL!) hebben jullie het overleeft!!!

P.S.
    Leuke/mooie foto's