Annapolis Valley - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu Annapolis Valley - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu

Annapolis Valley

Door: HH

Blijf op de hoogte en volg Hielke

18 Augustus 2007 | Canada, Ottawa

Gisteren vrijdag de 17 e zijn we vroeg vertrokken richting Hall,s Habour aan de bay of Fundy om naar het grootste getijden verschil ter wereld te kijken.
Toen we er aan kwamen was de haven leeg m.a.w iemand had de stop uit de badkuip getrokken , en ik ben naar beneden gegaan ,en heb tussen de boten gelopen ,die allemaal met hun kont in het zand lagen.
Daarna zijn we richting Annapolis Valley vertrokken.
Eeen hele mooie streek , doet een beetje aan zuid Limburg denken .en echt je kon hier door de bomen heen kekijken ,sommige stukken vlak land zien, koeien ,een electriciteits centrale bezocht, die gebruik maakt van het grote tij verschil. en daarna naar Port Royal.
Eeen houten fort ,gesticht door de fransen in 1604 , en dit was de eerste echte nederzetting van de Europianen in Canada, waar ze op velletjes jacht ( bever, beer, otter) gingen en handel dreven met de indianen hier in de buurt.
Daarna naar Blomidon ,waar je op een heuvel de gehele valei kon overzien ,en tegen 4 uur waren we weer in Hall.s Habour waar het inmiddels hoogtij was.
En inderdaan iemand had de stop er weer ingedaan ,en de gehele haven zat weer vol water..
Ik denk dat het wel een meter of 14 hoger was, maar ik was mijn duimstok vergeten ,en kon het dus niet na meten.Er zijn plaatsen in de buurt hier waar het verschil nog groter is, maar hier kon je het tij verschil te beste zien.
Ook was er iemand bezig met een foto toestel dat elke 20 sec een foto maakte,
Zodat je er een film van kan maken.
Bleek een beroeps fotograaf te zijn ,en heb zijn meel adres en webpage gekregen ,om zijn films gratis te douwnloaden.
Kijk, zo komt jan Splinter door de winter.
Daarna nog even gegeten bij een soort van chauffeurs cafe ,iedereen had lekker gegeten ,behalve ik ,weer eens een verkeerde keus.patat dat maar 1x gebakken is.flauw hoor ,en er een vrachtwagen zout op gooien ,helpt niet eens.,blijft flauw.

Vanmorgen bezig om de koffers te pakken.
Al 1x de klompendans in een koffer uitgevoerd ,om alles maar in de koffer te krijgen.
Want er moet veel mee terug naar nederland.
Cliff heeft onze auto kilometers in Canada bijgehouden ,en kwam op ongeveer 4500 km.
Komende week wil ik nog enige foto,s op deze site plaatsen ,want zoals al eerder verteld ,lukt het niet om met de Apple computer foto,s of video naar de site te sturen.
Dit was mijn laatste bericht vanuit Mount Uniacke . waar we vanavond om 22.00 uur ( 03.00 zondag in Nederland) richting ijsland vertrekken.
Misschien dat ik vandaar nog een berichtje achterlaat ( wireless internet hebben ze daar , je kunt zo opstappen, doet me wederom denken aan vroeger, toen je zo kon mee liften op een onbeveiligd netwerk . maar ja ,iedereen word langzamerhand wat handiger, en bedenkt een wachtwoord.)
Als het goed is zijn we zondagmiddeag om 12.55 wederom op Schiphol .waar naar ik hoop mijn zwager klaar staat met de Golf Variant.
Weer eens lekker schakelen met de 6-bak want hier heb ik nog niet anders dan automaten gezien.

word vervolgd

  • 18 Augustus 2007 - 13:57

    Koos. The Beach:

    Je hebt aardig wat gezien en gereden. Zoiets hadden we hier ook gereden toen we family uit Nederland hadden. de bezine kost wel omgerekend 0,70 cent de liter. maar we rijden 4 keer zoveel. En je hebt maar een kleinstukje gezien van Canada. Zal wel wennen voor mij zijn in een schakelbak. Zal ook kijkn of ik mijn dutch rijbewijs kan verlengen . is al een tijdje verlopen. we spreken elkaar wel op Skype. kom safe door de the customs heen. gewoon de andere kant uitkijken als ze je roepen :). Prettige trip back.
    Bye fo now
    Koos

  • 18 Augustus 2007 - 15:20

    Anita:

    Zo jullie reis zit er alweer op, zoiets gaat altijd snel weer om. Ik heb alle berichten van jullie gelezen de afgelopen weken, jullie hebben heel wat beleefd daar! Jammer dat er de laatste dagen geen foto's meer bijstaan, maar die kunnen we vast nog wel een keer bekijken als jullie weer terug zijn.
    Mijn ouders zijn er alweer klaar voor om jullie morgen op te halen vanaf Schiphol en jullie auto heeft het ook overleefd! 12:55 uur komen jullie aan zag ik. Ik zou zeggen een goede vlucht en ik hoop dat de terugreis een beetje vlot verloopt!
    Groeten Anita en familie!! :)

  • 18 Augustus 2007 - 16:56

    Jolanda:

    Hey mensjuhs, AI!

    Nou blij dat julie weer thuis komen?
    Een wel behouden vlucht terug en ik zie julie volgende week wel, kan ik gelijk me nieuwe auto ff schowen ;) haha, ja je hoort het goed, ik heb nu een eigen bakkie. Ford Fiësta.. maare tot nederland en de groeten daar!


  • 18 Augustus 2007 - 17:11

    Misterx:

    de regering heeft een nieuwe wet erdoorheen gedrukt
    in de hornlanden te oldemarkt, beslist GEEN ford
    of de eigenaar wordt achter de tralies gezet voor 20 jaar
    op water en stokbrood

  • 18 Augustus 2007 - 17:56

    HH:

    Absoluut geen Ford in onze straat, al erg genoeg dat er Opels rondrijden

  • 18 Augustus 2007 - 19:25

    Ouwehand:

    Bier staat koud!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Trip to Canada, Nova Scotia and New Brunswick.

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2007

Na veel gezeur ,gaat het toch nog maar deur

19 Augustus 2007

Ijsland

18 Augustus 2007

Annapolis Valley

17 Augustus 2007

Shubenacadie

16 Augustus 2007

Sjoppen
Hielke

Trip to Canada, Nova Scotia and New Brunswick.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 16409

Voorgaande reizen:

28 Juli 2007 - 19 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: