Last couple of days - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu Last couple of days - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu

Last couple of days

Door: HH

Blijf op de hoogte en volg Hielke

15 Augustus 2007 | Canada, Ottawa

Ben ik weer

Even vlug proberen om wat van de afgelopen dagen te vertellen.

Maandag:
Waren we uitgenodigd bij de schoonfamilie van de zoon van Cliff ,die jeff heet.
Leuk ritje er naar toe ,en ze wilden wat van de omgeving laten zien.
maar jammer genoeg regende het de hele dag ,we zijn wel aan het strand geweest ,erg mooi daar ,met die grote rollers , rechtstreeks vanuit Engeland ,en nederland ,maar echt aangenaam was het daar
niet,
Daarna met z,n allen gegeten , best te pruimen.

Dinsdag de gehele dag Halifax ,waar we eerst pier 21 hebben bezocht. Hier zijn meer dan een miljoen emigranten vanuit Europa Canada binnen gekomen, Bast indrukwekkend.
Ben ik nog even het archief ingedoken ,en heb de documenten van enkele achterneven , die hier in 1929 vanuit Oldeberkoop Canada binnenkwamen ,gezien.
Effe om een kopie gevraagd ,en ja hoor ,koste slechts 15 Can $ voor 2 velletjes A3.
Heb het toch maar gedaan ,want er stonden gegevens op die ik nog niet wist ,en ik kom hiet niet dagelijks.
Daarna naar het museum of the atlantic ,waar we enige spullen van de Titanic konden bewonderen .
Ik zag een paar hele kleine kinderschoenen ,en dat heeft toch wel indruk op me gemaakt.
Daarna zwaaien naar de fam in Nederland, op de webcam die vlakbij was, met op nog geen 3 meter afstand een klein kereltje met een levende python om zijn nek .bah echt eng.
Daarna naar de webcam , om naar de familie te zwaaien
Sommigen herkende mij niet, terwijl ik mijn uitsterste best heb gedaan ,om herkent te worden ( afreking volgt later)

daarna met de ferry naar darthmouth , waar Cliff ons weer met de auto heeft weg gehaald.
Nog een ritje door de omgeving ,dus weer laat thuis

Vanmorgen met Cliff weg geweest om zijn gerepareerde startmotor van zijn maaitrekker weer op te halen ,en verdwaalden ,zoals gewoonlijk weer op een interesante plaats
Het zend station van de Canadese marine , met voor mij heel interesante antennes.

  • 15 Augustus 2007 - 18:21

    Jan&Tamara:

    Ja jullie vakantie is snel voorbij gegaan maar jullie komen wel met veel ervaringen/indrukken terug!
    Goed dat je om een kopie hebt gevraagd: kun je weer wat geschiedenis achterhalen;)
    Mag je ook foto's maken van het museum??
    Lijkt me echt mooi om dat een keer te zien..

    Groetjes uit regenachtig Almere

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Trip to Canada, Nova Scotia and New Brunswick.

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2007

Na veel gezeur ,gaat het toch nog maar deur

19 Augustus 2007

Ijsland

18 Augustus 2007

Annapolis Valley

17 Augustus 2007

Shubenacadie

16 Augustus 2007

Sjoppen
Hielke

Trip to Canada, Nova Scotia and New Brunswick.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 16373

Voorgaande reizen:

28 Juli 2007 - 19 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: