USA - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hielke - WaarBenJij.nu USA - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hielke - WaarBenJij.nu

USA

Door: HH

Blijf op de hoogte en volg Hielke

08 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

USA

Vanmorgen vroeg op ,en na 2 bakken koffie om wakker te worden richting Calais ( geen frankrijk) Maine USA.
Na een half uur rijden de grens bereikt. Waar ons door een douanier werd verteld ,dat we een visum aan moesten vragen ,en dat het ten strengste verboden was om film en foto opnames aan de grens te maken ,We knikten volmondig ja, maar vertelden niet dat we inmiddels enkele minuten film en een 10 tal foto,s hadden gemaakt.
Daarna moesten we in een kantoor ,een visitors form invullen ,en de heren waren voorbereid ,want er lag een Nederlands voorbeeld.
Dus ik heb alle kruisjes maar met nee ingevuld. Daarna nog een vingerscan van beide wijsvingers ,en een irisscan
Johan had wat meer problemen , want hij was onder de achttien. En waarschijnlijk bang dat hij in de U.S.A werk wou zoeken ,want hij kreeg behoorlijk lastige vragen.
Toen ze overtuigd waren van onze goede bedoelingen ,werd er een visum voor 90 dagen uitgereikt , voor de somma van 6 U.S dollar.per persoon . ( ach een optreden van de Golden Earring kost meer)
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=48515&Page=2&Period=1&So=0&q=earring%20golden&View=compact&CatID=0&BM=75201&PP=1&Cnt=84

en dit was net zo vermakelijk, hun optreden.. Geen U.S dollars op zak , wel Canadese maar die wilden de heren niet aannemen.. dus uiteindelijk met een credit card betaald.
Alle douanes waren in het zwart gekleed , uiterst correct of nors , maar goed ze doen ook hun werk. of hebben nooit leren lachen., of hebben geen prettige jeugd gehad
Ook moesten me de horloges nog een uur terug zetten ,dus tijdsverschil met Nederland 6 uur.
Daarna werd er in 2 grote winkel ketens geshopt , Marden en Walmart.
Echt heel grote winkels ,waar je elkaar echt kwijt kan raken. Voedsel en verder veel van die tro.p die je in Nederland ook kan kopen, O ik zie dat mijn e op het toetsenbord effen hapert.
Daarna de meest noord-oostelijke vuurtoren van Amerika bekeken ,maar we zijn vanwege de regen optijd weer richting Canada gereden
Trouwens de Canadese inwoners moeten bij terugkeer uit de USA hun kassa bonnen laten zien ,en over het bedrag boven de 50 dollar tax betalen.
Maar de Canadese douanier had het te druk met vragen stellen over die Hollanders die bij Sue in de auto zaten , zodat hij de tax heeft vergeten haha,
Sue vond het dus jammer dat ze niet voor een veel groter bedrag goederen had gekocht.
Trouwens de Canadezen .tanken ook in de USA ,het is een stuk goedkoper.
Ook bij een Amerikaans McDonnalds geweest ,maar ziet en smaakt het zelfde als in Steenwijk of Meppel , alleen zijn ze de majo op de patat hier vergeten ,of kennen het niet.
Dus met andere woorden.
Ik zit nu aan een Alexander Keiths biertje ( Nova Scotia) en wacht tot het droog word.
Lekker de houtkachel aan , en straks white beans , en pork chops , wat dat ook mag wezen ,

Morgen komen Cliff en June langs , en overnachten hier ,waarna ze ons vrijdag weer mee terug naar Nova scotia nemen.

  • 08 Augustus 2007 - 22:03

    Wessel:

    Nou hielke, femmie en johan
    hoe is het daar.. je mag wel wat minder op de site schrijven. je bent een avond bezig om alles te lezen!

    Heb je al wat van het Wicky doodstock gehoord???

    Zal ik het eens grondig vertellen als johan je het nog niet verteld heeft....

    Uhh.. donderdag avond! steengoede bands.. eerst wilsum.. daar heb ik nix van meegekregen want die begon om 19.00u en toen lag ik nog te pitten. daarna zou eigenlijk peter pan speedrock moeten komen maar kwam eerst The Toy Dolls! Echt knetter hard en knetter gek. Punk muziek! daarna kwam dan Peter Pan Speedrock. Dat was ook Keihard.. Ik weet nu weer waar mijn trommelvliezen zitten. (dat moet ook wel als je met je bierbuikje die al aardig begint optezwellen tegen het hek aan zit) en de homonauts die daarna zouden komen die zijn niet op komen dagen!!! (wat een lafaards).

    roze vrijdag heb ik alleen buiten gestaan en in de veteranentent met o.a. de vopo's, kouwe makkers, en sexpistols coverband.. natuurlijk ook de gogo-girls van vorig jaar stonden weer op het binnen-terein en er ging iets meer bloot dan vorig jaar zag ik toevallig in mijn ooghoek! ik ben de grote tent met luv en die bull-s.it niet in geweest...

    Zaterdagmiddag heb ik 't zwientie proberen te tikken is me 1x gelukt dus ik zat in de halve finale.. maar daarna kwam ik niet met mijn platte hand op de kont van ut zwijn... ook was er een nieuw onderwerp: het aalvangen... moesten dames proberen 3x een paling uit een zwembadje te vangen meer geschreew van de dames dan echte actie!

    Zaterdagavond was het ook wel beergezellig... Scrum was de enigste band die ik van voor tot achter heb gezien.. steengoed(vind ik dan) (johan, ut lijkt wel aardig op dropkick murphys)
    en voor de rest weer buiten gestaan...

    Al met al vond ik het vorig jaar toch leuker dan dit jaar.. ik weet niet waar dat door komt. Ik was dinsdag in De karre en ik heb me laten vertellen dat er 20.000 liter bier is opgezopen.. natuurlijk verdwijnt er ook wat liters in de bodem.. maar dat is alleen maar mooi voor die koeien die daar strax op grazen... misschien heeft nederland dan wel de eerste bierkoeien van de wereld!!

    ik hoop dat je nu genoeg informatie hebt over het Wicky Doodstock en veel plezier daar nog!!

    Wessel

  • 08 Augustus 2007 - 23:55

    Koos Canada:

    Hi family Hiemstra, Ik merk dat je hetzelfde meemaakt als ik bij de grens met the US. Had ook problemen met die finger scane. heb geen topje van de wijsfinger meer. en dan raken die bombo's helemaal in de war. Wilde ook niks mt de candian doller te maken hebben. kon er ook niet met de card betalen dus. Kwam er vriendlijke kantot bediende die er werkte die vertelde dat aan de over kant van de straat je wissellen kon. Ik denk als ik in Holland kom we veel over deze dingen kunnen praten. Bye for now. Koos

  • 09 Augustus 2007 - 10:32

    Albert K:

    Hallo Hielke,
    eindelijk een blik op je reisverslag kunnen werpen: volgens mij heb je het daar dik voor mekaar. En binnenkort familie in Canada als ik het goed begrijp...
    Past er nog een blik John Whale in de handbagage? Ben wel benieuwd hoe dat smaakt. We praten nog wel over de import later, OK?
    Veel plezier verder en tot binnenkort!

    Groeten, Albert

  • 09 Augustus 2007 - 10:34

    Jo:

    bestel de volgende keer bij de mac es een mac kroket ;)

  • 09 Augustus 2007 - 11:11

    Bart Dragtsma:

    Hartelijk dank voor de berichten.
    De foto's zijn heel mooi.
    De bijgaande tekst is helaas minder goed leesbaar. maar met wat moeite wordt duidelijk dat jullie je goed vermaken.
    Heel fijn.
    Groet.
    Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Trip to Canada, Nova Scotia and New Brunswick.

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2007

Na veel gezeur ,gaat het toch nog maar deur

19 Augustus 2007

Ijsland

18 Augustus 2007

Annapolis Valley

17 Augustus 2007

Shubenacadie

16 Augustus 2007

Sjoppen
Hielke

Trip to Canada, Nova Scotia and New Brunswick.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 16424

Voorgaande reizen:

28 Juli 2007 - 19 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: