thanks to freddie - Reisverslag uit Saint Andrews, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu thanks to freddie - Reisverslag uit Saint Andrews, Canada van Hielke - WaarBenJij.nu

thanks to freddie

Door: HH

Blijf op de hoogte en volg Hielke

05 Augustus 2007 | Canada, Saint Andrews

Thanks to Freddie

Nou we hebben het overleefd hoor, thanks to Freddie.
Een paar van die toch wel erg dure jongens gedronken ,en daarna heerlijk in slaap gesukkeld ondanks het wel erg slechte weer.
We konden zien dat het er in de Amerikaanse staat Main nog veel erger aan toe ging.

Een paar keer stroomuitval , maar er werd alweer vlot bij geschakeld
Alle leidingen lopen hier trouwens bovengronds, via die dikke telefoonpalen. Waar de bovenste leiding de hoogspanning is.
Dan hangen ze er een transformator onder voor de 110V/60Hz , en deze lijn gaat naar de verbruiker.
Ik zou ik niet zijn ,om daar maar weer een creatieve toepassing voor te bedenken.
Een paar kroonsteentjes er tussen ,en een kabeltje naar je schuurtje.
Word erg gemakkelijk gemaakt denk ik zo.

Mijn laadapparatuur voor laptop en digitale video camera blijkt ook geschikt te zijn voor deze spanning. Een universele reis stekker bij de ANWB gekocht. En daarna eerst maar eens getest.
Er bleek geen rook uit de trafo,s te komen ,dus toen het spul op de apparatuur aangesloten ,en alles word keurig opgeladen.

Ik schrijf dit om 11.30 plaatselijke tijd en sommige van jullie zitten nu natuurlijk al weer op het Dicky Woodstock festival , waar het nu familie dag is.
Ben zeer benieuwd hoe het daar toegaat/ging
Nog geen enkele reactie gehoord……is het een mislukking…of geen tijd voor een reactie…..of zijn jullie er niet toe in staat, omdat alles mistig word ??……..het laatste kan ik begrijpen…..haha

Nog even over het hamburger eten gisteravond.
Vreemde patat daar, maar volgens Johan waren ze vergeten de aardappels te schilling , voordat ze in de frituur verdwenen.
Verder zat er na er eerst een flinke portie zout en peper op gestrooid te hebben ,nog steeds geen smaak aan.

Om een uur of 12 kwam Sue met haar dochter Aly terug uit Fredericton .
Sue heeft nog steeds veel pijn ,en moet veel rusten. Maar Aly heeft ons vanmiddag de omgeving per auto laten zien ,zijn bij een chocolade fabriek geweest. Hebben aan de USA grens gestaan ,en hebben het St Croix eiland gezien ,waar de fransen in 1602 Canada binnen kwamen.en contact met de indianen maakten.
Daarna lekker eten ,met gekookte ham, salada, en een soort van gebakken aardappelen.
En een budweizer gedronken ,die echt wel goedkoper dan Freddie is, en dus ook beter smaakt,
Ook nog boodschappen in zo,n grote supermarkt gedaan.
Zo groot dat onze plaatselijke C1000 er wel 20 maal in past.
Trouwens Johan die thuis te beroerd is boodschappen te doen , rende als een paard door de supermarkt , om Aly ( dierenarts in fredericton) de boodschappen aan te geven .dit geeft te denken !!!!

Waarschijnlijk vertrekken we morgenavond voor een nacht naar Fredericton ,om aan de familie geshowd te worden,
Maandagmorgen moet Sue daar een nieuwe foto laten maken.
Daarna terug naar St Andrews of McAdam , de plaats waar James Bell heeft gewoond ,en het beroemde station van waar James is vertrokken om nooit weer terug te keren.
We houden jullie op de hoogte.
Trouwens lekker weer vandaag ,een beetje stekerig heet.

• 05 Augustus 2007 - 14:15

Steenwiek:

Johan johan johan toch... tis ook weer wat met joe en de dames hahaha!!

Tis hier eens een keer warm! Maar wel erg warm het is haast niet uit te houden!! Hopelijk zet het eens door dan kunnen wij alsnog het zwembad opzetten! Lekker biertie er bij... ;)

Van mij ook geen verslag van woodstock, kunnen niet bij zijn.

Nou tot later maar weer en we lezen de avonturen wel weer!!

Groeties!

• 05 Augustus 2007 - 14:23

Steenwiek:

Johan johan johan toch... tis ook weer wat met joe en de dames hahaha!!

Van mij ook geen verslag van woodstock, kunnen niet bij zijn.

Nou tot later maar weer en we lezen de avonturen wel weer!!

Groeties!

• 05 Augustus 2007 - 17:42

Hans & Christa:

howdie, hielke how is it to make friends with indians,can you make a picture together your family and the big chief,do they now winnetou,by the way budweizer is a good beer,greetings from your brother im law and his girlfried......see you again.

• 05 Augustus 2007 - 22:35

Sjaak En Anneke :

lijkt mij wel goed als je probeerd om een aantal van die palen mee kunt nemen zijn in de tuin goed te gebruiken!!!
    leuke foto van johan maar laat hem de volgende keer niet op zijn tenen te gaan staan naast de dames en als butw. beter smaakt laat freddie dan maar staan.
    proost en de groetje,s uit heerde.

• 05 Augustus 2007 - 23:53

Koos:

Hi family Hiemstra, The moose. is wel een lekker biertje. maar je valt om van de prijs. 12 flesjes voor 24 dollar is rond de 18 euro,en ik hoor veel bekende dingen die voor mij, nu al aardig normaal zijn gewoorden. zal voor mij weer wennen zijn als ik naar nederland kom. ik was een paar dagen naar het noorden van de lake's en we hebben indian pow wow megemaakt. zal er wat photo's op mijn site van zetten van die trip. Ik hoop dat de gast lady gauw weer beter gaat voelen. wij hebben hier nog steeds heet weer. rond de 30+. hoor je nog wel, bye for now. Koos, Ontario